Trygg E-handel

Din varukorg är tom

SORTIMENT
SORTIMENT
Klicka här!

Betalning- och leveransvillkor

1. Priser
Alla priser på Passion of Sweden är i svenska kronor och inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar samt felaktigheter i prislistan.

2. Leveranstid
Alla produkter i vår butik är lagervaror om inget annat anges. Normal leveranstid är en arbetsdag från att din order expedierats. Beställningar som inkommer innan kl 15.00 helgfri måndag-fredag skickas redan samma dag. Vid eventuell försening kontaktar vi dig så snabbt som möjligt och du har då rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt och leverans (inom Sverige)
Din beställning skickas med PostNord Varubrev eller PostNord MyPack och levereras antingen hem i brevlådan eller till ditt närmaste utlämningsställe beroende på försändelsens storlek. Du blir aviserad genom SMS eller brev om när ditt paket kommit fram och kan hämtas.

Fraktavgiften är 49 kr inom Sverige. Oavsett hur mycket du beställer så behöver du aldrig betala mer än 49 kr. Vår fraktavgift är lägre än PostNords faktiska portokostnader, vilket innebär att vi på Passion of Sweden står för mellanskillnaden. Du som kund tjänar på det.

För leverans till utlandet tillämpas andra fraktkostnader, se punkt 7.

4. Betalning
När du i kassan klickar på knappen "Slutför köp" åtar du dig en betalningsförpliktelse. Betalningen sker enkelt och smidigt genom Klarna Checkout. Du identifierar dig genom att uppge några enkla uppgifter och kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

Direkt efter att du genomfört ditt köp så skickas det ut en orderbekräftelse till dig till den e-postadress som du angav. I orderbekräftelsen finns information om din order samt köpvillkoren. Vänligen kontrollera ditt skräppostfilter om du inte skulle hitta din orderbekräftelse.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Klarna Faktura
När du klickar på "Slutför köp" i vår kassa så görs en beställning mot faktura. Fakturan skickas ut via mail och du har 14 dagar på dig att betala. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29 kr i påminnelseavgift, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post eller till din digitala brevlåda, om du har en sådan.

Om du hellre vill betala med kort eller via din internetbank så kan du välja något av dessa betalningsalternativ.

Kortbetalning
Efter att du gjort din beställning kan du välja att betala med VISA eller Mastercard. Det tillkommer ingen extra kortavgift. Klarna uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar SSL-certifikat.

Direktbetalning
Du kan även välja att betala direkt via din bank. Direktbetalning fungerar lite olika beroende på vilken bank du använder, så är du osäker kan du kontakta din bank för mer information.

5. Ångerrätt (Öppet köp)
Enligt svensk lag har du rätt att frånträda en beställning genom att till Passion of Sweden lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag varan mottagits. Denna rätt att frånträda avtalet gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande.

Passion of Sweden tillämpar 30 dagars öppet köp med samma villkor som den lagstadgade ångerrätten. Du har rätt att frånträda en beställning genom att till Passion of Sweden lämna eller sända ett meddelande om detta inom 30 dagar från den dag varan mottagits. Meddelande lämnas skriftligen via mail eller via den retursedel som medföljer din beställning. Det går också bra att använda Konsumentverkets ångerblankett.

Om den returnerade varan inte är i väsentligen oförändrat skick så har Passion of Sweden rätt att ta ut en ersättning för varans värdeminskning. Trosor, strumpor och latexkläder, samt set som innehåller trosor eller strumpor kan inte returneras om plomberingen (värmeförseglad plastförpackning) är bruten.

Vid godkänd retur kontaktar Klarna dig inom 14 dagar från det att vi registrerat returen för att genomföra en återbetalning till dig.

Vid retur eller byte står kunden för fraktkostnaden. Passion of Sweden kommer ej att lösa ut paket mot postförskott. Vid outlöst order debiteras en avgift på 299:- Se vidare under punkt 14.

Ångrade produkter skickas tillsammans med bifogad retursedel till Aidex AB, Polygonvägen 89, 187 66 TÄBY.

6. Reklamation
Skulle varan mot förmodan vara trasig när den anländer, så åtar sig Passion of Sweden givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Kontakta oss snarast efter det att du upptäckt felet. Beställare får inte åberopa att varan är felaktig om denna inte lämnar Passion of Sweden meddelande om felet inom skälig tid. Du har rätt att reklamera en vara i tre år från köptillfället.

Passion of Sweden ersätter enbart produkter som inte fungerar på grund av fabrikationsfel. Produkter som gått sönder på grund av oaktsamhet från kundens sida kan vi tyvärr inte ersätta.

I de fall då vi själva inte kan avgöra orsaken till varans fel, så skickar vi den till tillverkaren för ett utlåtande. För att en reklamation ska bli godkänd måste varan återsändas i sin helhet.

Vid godkänd reklamation kan du välja mellan återbetalning eller en ny vara av samma värde. Vi återbetalar dig eller skickar den nya varan omgående efter det att vi mottagit information om ditt val. Återbetalning sker på samma sätt som betalningen gjordes från början.

Reklamerade produkter skickas till Aidex AB, Polygonvägen 89, 187 66 TÄBY

7. Leverans till utlandet
Är du bosatt utanför Sverige och vill göra en beställning, så kontaktar du vår kundtjänst (info@passionofsweden.se). Vid beställning för leverans utanför Sverige tillkommer extra avgifter. Passion of Sweden står inte för eventuella tullavgifter som kan tänkas tillkomma. Som innehåll i paketet anges "Beställning webbutik" vid leverans till utlandet.

8. Falskbeställningar
Med en falskbeställning avses en beställning i någon annan persons namn, utan dennes uttryckliga medgivande. Denna typ av beställningar beivras och polisanmäles av Passion of Sweden. Tänk på att ditt IP-nummer loggas vid alla beställningar.

9. Avsändare på ditt paket
Din beställning skickas med en diskret avsändare som inte kan förknippas med paketets innehåll.

10. Förpackningens utseende
Våra produkter förpackas och skickas i bruna standardkartonger. Denna typ av kartonger används av i stort sett alla företag som har försäljning via postorder eller Internet och kan därför inte på något vis förknippas med sexleksaker eller intimprodukter. Små produkter kan levereras i vadderade påsar, om dessa lämpar sig bättre som emballage. Inte i något fall kan man se eller känna vad som finns i förpackningen.

11. Skydd av personuppgifter (GDPR)
Alla uppgifter som du lämnar i samband med en beställning hanteras enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). På begäran har du rätt att få samtliga uppgifter som sparats om dig i vårt kundregister ändrade eller raderade. Kontakta i så fall kundtjänst. Observera att dina adressuppgifter är nödvändiga för att vi ska kunna skicka din beställning.

Inga personuppgifter lämnas ut till tredje part eller obehöriga. Undantag för detta är vid beställning mot faktura, då dina uppgifter skickas vidare till Klarna. Vi skickar ALDRIG ut någon reklam till din brevlåda. Kundens integritet är vår hederssak.

12. Slutsåld vara
Alla produkter i webbutiken Passion of Sweden är lagervaror om inget annat anges. Passion of Sweden reserverar sig dock för felaktigheter i angiven lagernivå. Skulle det du beställer mot förmodan inte finnas i lager, så kontaktar vår kundtjänst dig via e-post. Du har då möjlighet att annullera eller ändra din order.

13. Åldersgräns
Beställare hos Passion of Sweden måste vara minst 18 år fyllda.

14. Avbeställning
Din order kan avbeställas så länge den inte har skickats. Skicka ett e-mail och kolla! Känner du att du ångrar dig efter det att vi har skickat din order, så är det bättre att du omgående går till ditt utlämningsställe och ber dem returnera paketet till oss. Då slipper du kravet på 299 kr för ej utlöst paket.

15. Outlöst försändelse
Försändelse som går outlöst i retur till Passion of Sweden innebär att beställaren debiteras 299 kr. En beställning ligger kvar på ditt utlämningsställe i två veckor innan den går i retur till oss. Debiteringen sker för att täcka Passion of Swedens kostnader för frakt samt hantering av ordern.

16. Trustpilot
Vi använder oss av tjänsten Trustpilot för att samla in omdömen om köp- och serviceupplevelsen från våra kunder.

17. Vid tvist
Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARNs) rekommendationer. Du har även rätt att vända dig till EU-kommissionens onlinetvistlösning (EU ODR).

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm